Problemy z CUPS-em.

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Pią, 8 Wrz 2006, 16:48:54 CEST

On Tue, 18 Jul 2006, Artur Flinta wrote:
> Ostatnio miałem podobnie, usunięcie
> /usr/lib/cups/backend/snmp pomogło, to takie tymczasowe rozwiązanie,
> gdzieś na googlach znalazłem, oczywiście to tylko obejście, ale z braku
> czasu zadziałało.

Mnie to nie pmogło. :(
Mam:
cups-1.2.3-1
cups-foomatic-db-Generic-20060810-1
cups-filter-pstoraster-8.15.1-1
cups-backend-parallel-1.2.3-1
cups-filter-foomatic-3.0.2-1
cups-backend-smb-3.0.23c-1
cups-foomatic-db-20060810-1
cups-backend-usb-1.2.3-1
cups-clients-1.2.3-1
cups-lib-1.2.3-1
cups-image-lib-1.2.3-1
cups-foomatic-db-Xerox-20060810-1

Przy 'dodaj drukarkę' wyrzuca w przeglądarce 'upgrade required'
i wraca do strony administracyjnej. Jedyny intersujący log to:
E [08/Sep/2006:16:22:03 +0200] CUPS-Add-Modify-Printer: Unauthorized

Niby racja, bo nie zapytał o login i hasło przy wjeściu do panelu
administarcyjnego, tylko też nie wiem dlaczego. :(
Fragment cupsd.conf który zmieniłem:

Listen 0.0.0.0:631
# Restrict access to the server...
<Location />
   Order allow,deny
   #Allow localhost
   Allow @LOCAL
</Location>

# Restrict access to the admin pages...
<Location /admin>
   Encryption IfRequested
   Order allow,deny
   #Allow localhost
   Allow @LOCAL
</Location>

# Restrict access to configuration files...
<Location /admin/conf>
   AuthType Basic
   Require user @SYSTEM
   Order allow,deny
   #Allow localhost
   Allow @LOCAL
</Location>

Druga sprawa to mam dodany backend dla parallel i usb
(moduły załadowane), a przy dodawaniu drukarki
nie mam ich w polu wyboru podłączenia.

Co mam nie tak. lub czego mi jeszcze brakuje?
--
pzdr
Stacho Pal