hostap i WPA

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Śro, 20 Wrz 2006, 16:47:01 CEST

Po napisaniu tego maila postanowiłem zajżeć na Wikipedie i utrafiłem.

TKIP = WPA
CCMP (w WinXP jako AES) = WPA2

Wszystko co obsługuje WEP (poza bardzo starymi kartami) można updatem
sterowników zmusić do obsługiwania WPA. WPA2 wymaga nowych kart (np.
Airport Express albo ipw2200).
Mimo włączenia obu metod w hostapd WinXP zdaje się nie radzić sobie z
negocjacją, więc końcowo potrzeba ustawić w hostapd.conf tak:
> wpa=1
> wpa_pairwise=TKIP
Po usunięciu sieci z listy preferowanych w Windowsach i dodaniu jej na
nowo, z dobrymi ustawieniami (czyli WPA-PSK i TKIP), działa.