Backup systemu założenia

Hubert Ciepluch hubert w ibi.pl
Pon, 25 Wrz 2006, 14:58:05 CEST

Witam,

mam pytanie do osób znających tematykę backup'u systemów odnośnie mojego
planu archiwizacji maszyny.
Planuję robić backup serwera w następujących krokach:
1.) mysql stop, mysqldump wszystkich baz do txt
2.) cyrus-imap stop, zrzut użytkowników do txt
3.) kopia sektora rozruchowego do pliku bin za pomocą dd
3.) tar / na tasiemkę z wykluczeniem /proc i /sys
4.) start mysql i cyrus-imap

Zakładam, że po tych krokach mam w pełni działający backup.

W przypadku awarii na nowej maszynie restore widziałbym w następujących
krokach:
1.) start z rescuecd
2.) założenie odpowiednich partycji
2.) tar wszystkiego z tasiemki na dyski
3.) kopia sektora rozruchowego na maszynę
4.) restart i wszystko działa :)

Czy ta koncepcja jest słuszna i ma szansę zadziałać? Czy oprócz /proc i
/sys trzeba coś jeszcze wykluczyć z tarowania?

Pozdrawiam
Hubert