kompilacja.

Grzegorz Sójka wujek w yen.ipipan.waw.pl
Wto, 26 Wrz 2006, 20:04:13 CEST

Napisałem kiedyś programik, który ok. rok temu kompilował się
bezproblemowo. Ostatnio postanowiłem coś w nim zmienić i tu q-pa. Nie
wnikając w zbędne szczegóły sprawa wygląda tak:
Na początku programiku czytamy:

#include <fcntl.h>
#include <unistd.h>
#include <stdio.h>
#include <string.h>
#include <linux/compiler.h>

#include <sys/ioctl.h>
#include <ida_ioctl.h>

i na ostatniej linijce pojawia się problem. Program kompilował się komendą:
gcc -DHAVE_CONFIG_H   -I/usr/src/linux/include
-I/usr/src/linux/drivers/block -g -O2 cpq-set.c -o cpq-set

Teraz po jej wykonaniu czytamy:

/usr/src/linux/drivers/block/ida_ioctl.h:60: error: variable or field
`__user' declared void
/usr/src/linux/drivers/block/ida_ioctl.h:60: warning: no semicolon at
end of struct or union
/usr/src/linux/drivers/block/ida_ioctl.h:60: error: syntax error before
'*' token
/usr/src/linux/drivers/block/ida_ioctl.h:60: warning: no semicolon at
end of struct or union

Deklaracja o której tu mowa wygląda następująco:

        struct {
                void    __user *addr; /* na tym się wykłada */
                size_t  size;
        } sg[SG_MAX];

Powiem krótko: Pomocy! Ja pojęcia zielonego nie mam o co chodzi.

--