Globetrotter 3G+

stacho w venco.com.pl stacho w venco.com.pl
Sob, 30 Wrz 2006, 19:57:37 CEST

>  Zastanawiam się jak odpalić to cudo na laptopie z PLD.

Mnie na Th się nie udało, ale po kolei.

> Ok najpierw identyfikacja sprzętu. Ponieważ mam numer seryjny ZN, to
> według znalezionej dokumentacji jest to opcja 3G+ .
> Z tego co rozumiem potrzebuję do tego modułu do jądra które przychodzą w
> paczce nozomi. Spec korzysta ze starych sterowników, ale po poprawieniu
> na nowsze buduje się bez problemu.

Ja ma GT MAX (GA) i też używa driverów 'nozomi'.
Zbudowałem sobie wersję 2.1 i załadowała się bez problemów.
Co pokazuje ci dmesg po: modprobe nozomi?

> Kiedyś, jak bawiłem się tym modemem - po załadowaniu "jakiegoś" modułu,
> świeciła się tylko czerwona dioda mrygając raz na jakiś czas. Nie wiem
> niestety ani co to za moduł ani w jaki sposób mrygało.

Jakiś moduł nazywa się nozomi i faktycznie mryga czerwona
dioda raz na jakiś czas.

> Moduł zbudowany, załadowany. Teraz wypadałoby odpalić to urządzenie. Nie
> bardzo wiem z jakiej przyczyny modem miałby być rozpoznawany jako
> /dev/ttyS0 lub /dev/ttyS1, ale taka mają inni ;) chociaż chciałbym
> wiedzieć skąd to się bierze.

Inni, czyli np. ja ;) tak nie mam.
Do poprawnej pracy potrzebne są /dev/noz0 do /dev/noz3
Jak się ma udev, to tworzą się automagicznie po załadowaniu
modułu nozomi, na statycznym dev trzeba mknod użyć.

http://www.vipera.pl/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=6&id=18&Itemid=35)
> i odpalam pppd call nazwa opcji. W sumie teraz nie pamiętam co wypisuje
> na sysloga, ale generalnie nic ciekawego ;) .

O tym linku możesz zapomnieć, do kart EDGE się nadaje.

> Nie mam pojęcia co pomijam. Może jakiś hint?

U mnie skończyło się na Ubuntu ;), na którym modem działa bez problemów,
pppd w PLD Th uparcie twierdziło że /dev/noz0 to nie 'serial driver'.
--
pzdr
Stacho