Blueconnect na USB

Michal Sutkowski michal w sutkowski.pl
Nie, 1 Kwi 2007, 19:57:23 CEST

Saturday 31 of March 2007 11:17:49 Paweł Kośka napisał(a):
> Witam,
>
> Czy ktoś korzysta z blueconnecta na modemie USB?  Najlepiej takim co
> obsługuje HSDPA ;)

> Właśnie najlepiej jak by działał ten Option ICON z Ery, bo on HSDPA
> obsługuje. Szukam jakiś informacji czy komuś działają te urządzenia.

Potwierdzam, działa :-)
Po przyłączeniu widać to jako nośnik pamięci USB (read only) ze sterownikami
do windowsów. Należy uruchomić programik icon_switch, który przełącza
urządzenie w tryb portu szeregowego. Następnie ładujemy moduł 'usbserial' i
już możemy się bawić w łączenie w erą.

Tworzymy plik "/etc/ppp/peers/era" z zawartością:

noauth
connect "/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/era-connect"
disconnect "/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/era-disconnect"
/dev/tts/USB0
crtscts
lock
local
defaultroute
nodetach
usepeerdns
lcp-echo-failure 4
lcp-echo-interval 65535

a następnie plik "/etc/ppp/era-connect" o zawartości:

TIMEOUT 600
ABORT 'BUSY'
ABORT 'NO ANSWER'
ABORT 'ERROR'
SAY 'Startuję HDSPA'
"" ATZ
OK 'AT+CPIN=Twój_PIN!!!'
OK 'AT+CGDCONT=1,"IP","erainternet","",0,0'
ABORT 'NO CARRIER'
SAY 'DIALING... \n'
OK 'ATDT*99#'

zamieniając "Twój_PIN!!!" na swój PIN na kartę. Jeżeli nie masz PINu na karcie
kasujesz całą linijkę "OK 'AT+CPIN=Twój_PIN!!!".

i plik "/etc/ppp/era-disconnect" z zawartością:

"" "\K"
"" "+++ATH0"
SAY "HDSPA disconnected"

Aby działał HSDPA trzeba załadować nowy firmware. To już trzeba zrobić w
Windowsach albo w salonie Ery.

> Modem USB jest chyba dla mnie jedynym rozwiązaniem skoro chcę używać BC na
> 3 różnych maszynach.

ja używam ICONa jako łącze backupowe do internetu. W momencie kiedy brakuje
internetu w którymkolwiek z serwerów, którymi sie opiekuję przyjeżdżam z
ICONem, podłączam i już jest internet :-D

> Zastanawiam się też nad kartą Novatel Wireless Merlin XU870 do laptopa bez
> pcmcia. On posiada tylko Express Card, chociaż ten na USB był by lepszy...
> do stacjonarnego PC też bym mógł podłączyć.
>

> Macie jakieś doświadczenie w tym zakresie?

gdybyś miał jakieś problemy to pisz na mój adres firmowy:
michal.sutkowski w ppietc.eu

Pozdrawiam.

--
Michał Sutkowski