sasldb

Jacek Zieba z_jac w poczta.onet.pl
Wto, 3 Kwi 2007, 15:37:13 CEST

Hmm ... no faktycznie ... jak robie testsaslauth z uzytkownikiem z passwd to
dziala !
Dzieki za naprowadzenie ... ale już wyjaśniam do czego tak naprawde daze:

Dziala to u mnie na Slackware
Wykorzystuje dodatkowa autoryzacje do poczty ...

standardowo wszyscy mogą wysyłać w ramach domeny maile - a jak ktos chce
wyslac "na zewnatrz" -- to dostaje konto i haslo usera z sasldb (nie jest
takie samo jak w passwd) - w ten sposób można kontrolowac kto może wysyłać
maile tylko lokalnie - a kto na zewnatrz (takie zalecenie odgorne)

Chciałem przesiąść się na PLD - stad probuje podobna konfiguracje zastosowac
w PLD ... ale mam straszne z tym problemy

W slackware jak wylistuje mechanizmy autentyfikacji dostaje:
authentication mechanisms: sasldb getpwent ...

w PLD:
authentication mechanisms: getpwent kerberos5 pam rimap shadow ldap

wiec nie ma w PLD domyslnego mechanizmu "sasldb" -- chociaz man opisuje
sasldb:
"
AUTHENTICATION MECHANISMS
     sasldb     (All platforms)

                Authenticate against the SASL authentication database.  Note
(...)
"

Nie wiem czy zrozumiale opisałem mój problem
Jeśli nie - to mogę cos doprecyzowac

Ma ktos pomysl co należy zrobic aby to dzialalo ?
Ktos stosuje podobna konfiguracje ?

Jeśli cos zle rozumie - zle robie -- proszę o naprowadzenie

Pozdrawiam
Jacek