dedykowany X-Server i /tmp na tmpfs

Grzegorz Sójka pld w pfu.pl
Czw, 5 Kwi 2007, 10:31:19 CEST

Witam
Mam postawiony dedykowany serverek do którego są podłączone bezdyskowe
x-terminale (w liczbie 1 :) ). W momencie w którym podmountowałem tmpfs
do /tmp pojawil się kłopot. Jak odp[alam x-y na terminalu to otrzymuje
następujący komunikat o błędzie:

_IceTransmkdir: ERROR: euid != 0,directory /tmp/.ICE-unix will not be
created.
_IceTransSocketUNIXCreateListener: mkdir(/tmp/.ICE-unix) failed, errno = 2
_IceTransMakeAllCOTSServerListeners: failed to create listener for local
xfce4-session: Unable to establish ICE listeners: Cannot establish any
listening sockets

Póki co jako workaround wpisałem do rc.local:
mkdir /tmp/.ICE-unix
chmod 1777 /tmp/.ICE-unix

Jest jakiś "koszerny" sposób aby to rozwiązać.

Dzięki za wszelką pomoc.

--