X11 i dwa monitory

Krzysztof Mościcki stivi w kity.pl
Śro, 11 Kwi 2007, 12:58:55 CEST

Dnia 11-04-2007, śro o godzinie 12:19 +0200, Jacek Osiecki napisał(a):

> Hmm, nie bardzo rozumiem :) Osobne pulpity i wspólna myszka - tzn. nie da
> się np. zmaksymalizować czegoś na oba monitory, ale myszką można przejść z
> jednego na drugi?
Dokładnie tak. Jeśli chciałbyś móć maksymalizować na oba pulpity to
musiałbyś włączyć xineramę, ja zrezygnowałm z tego ze wględu na to że
mam 2 różne monitory, stary 9-cio letni CRT oraz nowy panoramiczny LCD.
Stary monitor miał służyć przede wszystkim do odpalania na nim TV, tak
aby w czasie pracy mi nie przeszkadzała, gdy ktoś zechce w tym smamym
czasie oglądać TV. Docelowo miałem zamiar zrobić jako oddzielne
terminale (2 myszki, 2 klawiatury), ale na razie jako że nie mam drugiej
klawiatury na USB, więc zrobiłem tak jak zrobiłem, i jak na razie
konfiguracja jest wystarczająca do moich potrzeb.

> Można prosić o jakiś szybki przepis na to? Aha - i jaki WM to umiał
> obsłużyć?
Jak na razie testowałem to jedynie na kde, nie omieszkam potestować z
innymy przy czasie. Wygląda to tak, że jeden pulpit jest główny (zmienna
$DISPLAY :0.0), zaś drugi jako dodatkowy ($DISPLAY :0.1).

> No właśnie, a czy da się odpalić bezkarnie dwa Xserwery? Wtedy na jednym
> miałym wielki monitor do normalnej pracy, a na drugim by były odpalone na
> sztywno statystyki...
Powinno się tak dać, popatrz na to:
http://cambuca.ldhs.cetuc.puc-rio.br/multiuser/
lecz do tego co piszesz, może wystarczyłaby konfiguracja jak u mnie.

To teraz konkrety z konfiguracji xorg.conf.
Podam tylko sekcje, które się różnią względem standardowej
jednomonitorowej konfiguracji:

Section "Monitor"
    # HorizSync source: edid, VertRefresh source: edid
    Identifier     "Monitor0"
    VendorName     "Unknown"
    ModelName      "LG L194WT"
    HorizSync       28.0 - 83.0
    VertRefresh     56.0 - 75.0
    Option         "DPMS"
EndSection

Section "Monitor"
    # HorizSync source: edid, VertRefresh source: edid
    Identifier     "Monitor1"
    VendorName     "Unknown"
    ModelName      "OPTi"
    HorizSync       31.0 - 68.0
    VertRefresh     60.0 - 85.0
    Option         "DPMS"
    Option "UseEDIDFreqs" "FALSE"
    Option "UseEDIDDpi" "FALSE"
    Option "ModeValidation" "NoEdidModes"
EndSection

Section "Device"
    Identifier     "Videocard0"
    Driver         "nvidia"
    VendorName     "NVIDIA Corporation"
    BoardName      "GeForce 7100 GS"
    BusID          "PCI:2:0:0"
    Screen          0
EndSection

Section "Device"
    Identifier     "Videocard1"
    Driver         "nvidia"
    VendorName     "NVIDIA Corporation"
    BoardName      "GeForce 7100 GS"
    BusID          "PCI:2:0:0"
    Screen          1
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "Screen0"
    Device         "Videocard0"
    Monitor        "Monitor0"
    DefaultDepth    24
    Option         "metamodes" "DFP: nvidia-auto-select +0+0"
    SubSection     "Display"
        Depth       24
        Modes      "1600x1200" "1280x1024" "1024x768" "800x600"
"640x480"
    EndSubSection
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "Screen1"
    Device         "Videocard1"
    Monitor        "Monitor1"
    DefaultDepth    24
    Option         "metamodes" "CRT: nvidia-auto-select +0+0"
[...]

Section "ServerLayout"
    Identifier     "Layout0"
    Screen      0  "Screen0" 0 0
    Screen      1  "Screen1" LeftOf "Screen0"
    InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
    InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
EndSection

Opcje:
Option         "metamodes" "DFP: nvidia-auto-select +0+0"
Option         "metamodes" "CRT: nvidia-auto-select +0+0"

wziąłem z nvidia-settings, prawdopodobnie te opcje definiują, do którego
wyjścia karty tyczy się dana sekcja, bo wcześniej ustawiłęm jako Screen0
monitor CRT, w tej konfiguracji jako Screen0 jest LCD, i jest jako
główny.
Ale przede wszystkim skorzystaj z programu nvidia-settings, to dużo
ułatwi.

--
Pozdrawiam,
Krzysztof Mościcki