wiele stacji bezdyskowych na jednym zasobie nfs

Rafał Cygnarowski zswi w pers.pl
Sob, 21 Kwi 2007, 09:30:16 CEST

Witam!

> Mam taki problem: chciałbym utrzymywać tylko jeden zasób nfs dla wielu
> stacji bezdyskowych. Niestety nie wiem jak sobie poradzić z różną
> zawartością /etc w zależności od stacji (różne komputery). Jak sobie
> radzicie z czymś takim?

I rozpocząłem wczoraj zabawę. Skonfigurowałem trzy skrzynki. Każda z osobana
działała, ale wszystkie razem się z jakiegoś powodu blokują. Wszystko
wskazuje na to, że jest jakiś problem z nfs-em. A wszystko wygląda tak:

Komputer pierwszy zostawia w logach i praktycznie nie nadaje się do użytku
(osobno działał):
Apr 20 13:48:12 pldmachine kernel: nfs: server 192.168.1.2 not responding,
still trying
Apr 20 13:48:25 pldmachine kernel: nfs: server 192.168.1.2 not responding,
still trying
Apr 20 13:48:25 pldmachine kernel: nfs: server 192.168.1.2 not responding,
still trying
Apr 20 13:48:25 pldmachine kernel: nfs: server 192.168.1.2 OK
Apr 20 13:48:25 pldmachine kernel: nfs: server 192.168.1.2 OK
Apr 20 13:48:25 pldmachine kernel: nfs: server 192.168.1.2 OK

Komputer drugi w logach nic ciekawego nie ma, chociaż też się po wystartowaniu
wiesza.

Komputer trzeci w logach nic nie ma i najwyraźniej działał bez problemów w
czasie, gdy dwa pozostałe po prostu wisiały z braku dostępu do nfs-a (ale nie
mam takiej 100% pewności - musiałem szybko przywrócić dwie powyższe skrzynki
do używalności i po prostu nie sprawdziłem :/).

Są jeszcze dwa komputery - printservery - które również uruchamiane są z tego
samego serwera po nfs-ie i w czasie kłopotów z nfs-em na tych trzech
skrzynkach były nie dostępne. Po wyłączeniu komputera 1 i 2 odzyskały
sprawność, a w logach miały to co pierwszy komputer.

Printservery działają na AC i jajku kernel-2.6.16.38-1.
Skrzynki to TH i jajko kernel-2.6.20.4-1.i486.
Na serwerze zainstalowany jest kernel-2.6.19.2-0.1.x86_64 oraz
nfs-utils-1.1.0-0.rc1.1.x86_64

Przypuszczam, że wszystkiemu winna jest skrzynka nr 2, ale jak to możliwe,
żeby jedna skrzynka była zdolna przerwać działania wszystkich pozostałych?
Może spotkaliście się z podobnymi problemami? Co może być przyczyną takiego
zachowania?

Mam zamiar przestawić ok 10 skrzynek w taką konfigurację, ale jeżeli tak
będzie się to zachowywać to czarno to widzę :(

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
--
Rafał Cygnarowski
rafi w pers.pl