VMWare i problem z usb

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Sob, 21 Kwi 2007, 22:46:26 CEST

Osóbka znana jako Adam Skowroński, wystukała:
> Jeśli chodzi o USB
> Mam Windowsa na vmware pod linuksem (nie PLD - służbowy). Korzystam tam
> z dysku zewnętrznego na usb.
> Pod vmware muszę mieć włączoną obsługę USB. Kiedy podłączam dysk do
> laptopa a vmware jest aktywnym okienkiem, to mi się montuje pod
> Windowsem w VMWare a nie montuje pod linuksem. Kiedy okienko vmware nie
> jest aktywnym - dzieje się odwrotnie.
> Jak dla mnie to jest fantastycznie logiczne rozwiązanie. Może u Ciebie
> też zadziała?

u mnie podobnie - z ciekawości sprawdziłem. Bluetooth na USB i załadowany
moduł hci_usb + bluetooth rfcomm,hidp,l2cap (działający pod KDE).
Jak odpaliłem vmware to oczywiście nie widział bluetootha, ale jak go
wypiąłem i podłączyłem ponownie to zaraz vmware wywalił komunikat, że
bluetooth jest używany przez hci_usb, ale zostanie odłączony, windows
znalazł nowe urządzenie i mogłem sobie pogadać z moim telefon pod WinXP. Po
wyłączeniu vmware (ponieważ moduł hci_usb dalej sobie działał) wystarczyło:
# hciconfig hci0 up
i restart kbluetoothd i KDE z kolei stwierdziło, że bluetoothd działa.

Tylko nie wiem jak pod vmware zasymulować wypięcie bluetootha z gniazda
usb :( coby się z krzesła nie podnosić :P

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl