System autoryzacji

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Śro, 5 Gru 2007, 13:35:45 CET

On Wednesday 05 December 2007 09:53:54 crazy w noshit.pl wrote:

> [...]

+/- tak samo jak każda aplikacja której odciąć bazę danych (w przypadku padu
sieci) - przestaje mieć do nich dostęp. w przypadku libnss-mysql objawia się
to tym, że wszyscy userzy (trzymani w mysqlu) znikają nagle z systemu
(odpowiednik rm /etc/passwd, a przynajmniej wycięcia jego części).

pewnym buforem może być tu użycie nscd i cachowanie danych o userach. ma to
dużo zalet i swoje wady - jak każdy system cachujący.

> Dzięki, oblukam.
> Pamiętasz jak to się sprawowało z poziomami dostępu ?
> Potrzebuję podziału per login - kto gdzie może się zalogować..

jak sobie zaprojektujesz tak będzie. tj. masz możliwość podania zapytań do
bazy. jak dodasz w bazie dane dt. dostępu do hostów dla userów i odpowiednio
skonstruujesz warunki zapytania dla libnss to będziesz miał to co chcesz. u
mnie to działa b dobrze.

pozdrawiam,
mk