System autoryzacji

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 5 Gru 2007, 14:01:25 CET

On Wednesday 05 December 2007 13:35:45 Marcin Kurzyna wrote:
> +/- tak samo jak każda aplikacja której odciąć bazę danych (w przypadku
> padu sieci) - przestaje mieć do nich dostęp. w przypadku libnss-mysql
> objawia się to tym, że wszyscy userzy (trzymani w mysqlu) znikają nagle z
> systemu (odpowiednik rm /etc/passwd, a przynajmniej wycięcia jego części).
Po to robi się replikację i serwery slave w innych podsieciach. W LDAPie jest
to banalne (chociaż nss-ldap jakoś czasami jest oporny w przełączaniu się na
slave). W MySQL nie wiem czy replikacja jest sensowna.
U siebie mam LDAPy w dwóch różnych podsieciach i pad/restart którejkolwiek z
tych baz nie robi większego wrażenia na urządzeniach Cisco, Apachach itp.

> pewnym buforem może być tu użycie nscd i cachowanie danych o userach. ma to
> dużo zalet i swoje wady - jak każdy system cachujący.
Całe mnóstwo problemów.

Pozdrawiam
Beorn

--