swap poprzez sieć

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Czw, 6 Gru 2007, 21:38:54 CET

Dnia czwartek 06 grudnia 2007, Szymon Siwek napisał:
> Witam!
>
> Mam takie pytanie - czy ktoś przerabiał w PLD temat "swap poprzez sieć"?

Przerabiał, swap na nbd. Działa. Powoli. I może się zrobić deadlock. Systemowi
się kończy pamięć, musi coś na chama wyswapować, ale żeby wyswapować, musi to
przesłać po TCP, czyli zaalokować pamięć na nagłówki, bufory itp., tylko że
pamięci nie ma i trzeba wyswapować coś jeszcze, więc... Sam widzisz. Ten sam
problem, co swap na szyfrowanym loopbacku tudzież czymkolwiek innym, co
wymaga do działania złożonych operacji programowych. Teoretycznie nawet swap
w pliku na lokalnym dysku *może* do tego doprowadzić, bo trzeba aktualizować
struktury systemu plików. Ostatecznie zrezygnowałem z tego i zostawiłem
cienkie klienty bez swapa. Lepiej jak coś ubije niż się zawiesi kompletnie,
nawet jeśli od czasu do czasu pechowo wypadnie na Xy.

W sposoby zapobiegania takim kwiatkom się już nie wgłębiałem, jeśli ktoś coś
więcej o tym wie, sam się chętnie dowiem.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl