swap poprzez sieć

Szymon Siwek sls w poczta.wp.pl
Pią, 7 Gru 2007, 00:53:03 CET

On Thu, Dec 06, 2007 at 09:38:54PM +0100, Remigiusz Enleth Marcinkiewicz wrote:

> Przerabiał, swap na nbd. Działa. Powoli. I może się zrobić deadlock. Systemowi
> się kończy pamięć, musi coś na chama wyswapować, ale żeby wyswapować, musi to
> przesłać po TCP, czyli zaalokować pamięć na nagłówki, bufory itp., tylko że
> pamięci nie ma i trzeba wyswapować coś jeszcze, więc... Sam widzisz. Ten sam
> problem, co swap na szyfrowanym loopbacku tudzież czymkolwiek innym, co
> wymaga do działania złożonych operacji programowych. Teoretycznie nawet swap
> w pliku na lokalnym dysku *może* do tego doprowadzić, bo trzeba aktualizować
> struktury systemu plików.

Jestem świadomy istnienia tych problemów. Znalazłem też informację o łatce na
jądro, która zapobiega (lub przynajmniej zmniejsza szansę) deadlockowi.

> Ostatecznie zrezygnowałem z tego i zostawiłem
> cienkie klienty bez swapa. Lepiej jak coś ubije niż się zawiesi kompletnie,
> nawet jeśli od czasu do czasu pechowo wypadnie na Xy.

Cóż, najbardziej ciekawiły mnie doświadczenia praktyków. Odniosłem
wrażenie, że nbd kiepsko działa i nawet nie próbowałem używać na nim swapa.

--
Szymon Siwek
"Nikt nie jest zadowolny ze swojej fortuny,