Serwer plików na sambie - pilne

Marcin Krol hawk w limanowa.net
Sob, 8 Gru 2007, 08:17:09 CET

> Odradzam, są problemy z EXT3 na softraidze - zarówno RAID0 jak i RAID1 -
> powtarzalne w 100%(AC).
> No chyba, że na najnowszych jajkach - tego nie testowałem.

A ja polecam ext3 wlasnie. Stosuje od wiekow (czytaj: od czasow rozkwitu
Ra) na kilkunastu maszynach w roznych konfiguracjach (raid0, raid1,
raid5, takze w polaczeniach z lvm) i nigdy nie bylo najmniejszych nawet
problemow.

Odradzam natomiast XFS. Zerowanie plikow przy nieoczekiwanym restarcie
staje sie po jakims czasie nudne i wkurzajace.

M.