Serwer plików na sambie - pilne

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Sob, 8 Gru 2007, 16:40:37 CET

Dnia 08-12-2007, sob o godzinie 08:17 +0100, Marcin Krol pisze:
> A ja polecam ext3 wlasnie. Stosuje od wiekow (czytaj: od czasow rozkwitu
> Ra) na kilkunastu maszynach w roznych konfiguracjach (raid0, raid1,
> raid5, takze w polaczeniach z lvm) i nigdy nie bylo najmniejszych nawet
> problemow.

racja ext3 jest bardzo bezpiecznym systemem plików

> Odradzam natomiast XFS. Zerowanie plikow przy nieoczekiwanym restarcie
> staje sie po jakims czasie nudne i wkurzajace.

to co piszesz wymaga słowa komentarza, XFS (i ResierFS) to
złożone systemy plików i są podatne na awarie. Te systemy plików powinny
być stosowane tylko w połączeniu z UPS-em.

Jeśli jest UPS, to XFS mogę bez mrugnięcia polecić, dodatkową zaletą
oprócz dużej szybkości (jak i u ReiserFS) brak limitu inodów.

--
Paweł Kwiatkowskowski
email/jid: qwiat (at) pld-linux (dot) org