Serwer plików na sambie - pilne

Marcin Krol hawk w limanowa.net
Sob, 8 Gru 2007, 20:30:54 CET

> to co piszesz wymaga słowa komentarza, XFS (i ResierFS) to
> złożone systemy plików i są podatne na awarie. Te systemy plików powinny
> być stosowane tylko w połączeniu z UPS-em.

UPS u mnie jest zawsze w domysle, nawet przy domowym desktopie. Tylko,
ze nawet najwiekszego UPSa moze wyssac dluzsza przerwa w zasilaniu. Tak,
wiem system sie moze w pore haltnac z automatu.

Dodatkowo trzeba brac pod uwage inne wypadki, ktore moga spotkac system,
ot wymienie kilka, ktore zdarzylo mi sie spotkac: kernel panic, OOM,
zwis sprzetowy tudziez z innych przyczym zwis na sztywno, niemoznosc
wykonania rebootu inaczej niz poprzez wcisniecie "reset" (bo np
zamontowane zasoby sieciowe przestaly byc dostepne z powodu jakies tam
awarii) i wiele wiele innych. Takie rzeczy nie zdarzaja sie na szczescie
czesto, ale jednak sie zdarzaja, a wtedy wszystkie otwarte pliki zostana
wyzerowane. Dla mnie wiec XFS i Reiser nie nadaja sie na produkcje,
gdzie nie moge sobie pozwolic na najmniejsze nawet ryzyko utraty danych.

M.