certyfikaty SSL

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 1 Lut 2007, 12:12:42 CET

On Thu, 1 Feb 2007, Przemysław Backiel wrote:

> najlepsze ze kiedys znalazłem taki opis :)
> działał :)
> ale.. skonczyły mi sie certy i troche to się wykoleiło :(

Trochę poszukałem... i jest:

1. Generujemy plik .der - jest potrzebny dla IE/outlooka

openssl x509 -in cacert.pem -out cacert.der -outform DER

2. Pliki cacert.pem i cacert.der wrzucamy do /etc/ssl (można gdzie indziej,
    tylko wtedy trzeba sobie przerobić odpowiednio skrypt)

3. Tworzymy stronkę, na którą wrzucamy index.cgi - w załączniku.
    W zależności czy klient ma IE czy coś innego - podaje plik .der albo .pem
    z odpowiednimi nagłówkami. Wcześniej pokazuje odpowiednią stronkę z
    informacją co klient za chwilę otrzyma i odciskami md2, md5 i sha1.

4. Informujemy klientów, że jeśli mają Operę i nie chcę być za każdym razem
    pytani czy nam ufają - powinni wejść w Narzędzia -> ustawienia ->
    zaawansowane -> zabezpieczenia, kliknąć w "zarządzanie certyfikatami",
    potem "ośrodki certyfikacji", znaleźć ten nasz, kliknąć "podgląd"
    i wyłączyć ptaszek przy "ostrzegaj mnie przy używaniu tego certyfikatu".

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"