[OT] Samoograniczanie ruchu na własnym komputerze.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 1 Lut 2007, 13:09:32 CET

Mam łącze niesymetryczne (2Mbit/256Kbit). W większości przypadków wystarcza
zupełnie do tego co robię (nie udostępniam niczego). Ale dzisiaj musiałem
przerzucić na serwer trochę danych. Jak wiadomo, wysyłanie danych wąskim
łączem skutecznie blokuje ściąganie danych szerokim. Nie jest natomiast
zbytnim problemem, jeśli wysyłanie potrwa trochę dłużej, jeśli w tym czasie
sprawniej będę mógł np. serfować po WWW (pakiety kontrolne są małe i nie
zajęłyby wiele pasma). Pomyślałem sobie, że może można by było
się "samoograniczyć" tak, aby transfer był bardziej "zbalansowany".

I teraz konkret: jak zrobić, żeby podzielić (najlepiej dynamicznie) całe
dostępne pasmo między wszystkie transmisje TCP wychodzące z danego
komputera (laptop)? Jest jeden użytkownik, jeden komputer, więc nie tak jak
w przypadku routera, który obsługuje ruch z podsieci. Dodatkowo chciałbym,
żeby to było w miarę proste w obsłudze (dopuszczam możliwość, że na co
dzień ruch jest otwarty, a jedynie jak istnieje taka potrzeba to za pomocą
skryptu to włączam).

Shaperd? IMQ? Same iptables zapewne nie wystarczą. Co polecacie? Może ktoś
ma gotowca?