pppoe i router

R@dzio radzio w icpnet.pl
Wto, 13 Lut 2007, 11:07:36 CET

Witam
Jest sobie router-ek,  na eth0 skonfigurowane pppoe na eth1 LAN
ale pytanie dotyczy samej konfiguracji pppoe
Do rzeczy.
Podczas konfiguracji połączenie (pppoe-setup) mam możliwość wyboru
Firewalla (none, standalone, masquerade)
na dzień dobry wybrałem NONE bo konfiguruje iptables samodzielnie  no i
z routingu  nie wiele wyszło  niby wszystko pięknie ale z LAN-u  sieci
nie ma po długotrwałej walce i kończących się pomysłach zmieniłem NONE
na MASQUERADE i ... bingo :) necik śmiga no więc szybciutko odtworzyłem
własne iptables i pięknire działało do dziś nastąpił restart maszyny
"Ponieważ chciałem aby po takim zdarzeniu działała moja wersja iptables
zmieniłem MASQUERADE na NONE w pliku /etc/ppp/pppoe-conf."
No i po restarcie neta w LAN-ie nie ma :(
Pyt.
Jak ustawić połączenie pppoe aby dopuszczał MASQUERADE ale nie
konfigurowało jej samodzielnie ?
Wiem że mogę uruchamiać pppoe z MASQUERADE a potem jakiś skrypt który
odtworzy iptables-restore /plik
ale to rozwiązanie nie za bardzo mi się podoba.

Jakieś propozycje ?
Pozdrawiam Radek