sieciówka

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 20 Lut 2007, 10:16:17 CET

Dnia wtorek, 20 lutego 2007, Grzegorz Sójka napisał:
> Jako "twórca" tego wątku wrócę do orginalnego tematu.
>
> Coś mi się o uszy obiło, że niektóre karty używają DMA. Czy do mojego
> szrocika (2xP166MMX) da się dobrać sieciówkę 100Mbps która to potrafi?
> Aktualnie wygląda to tak, że jestem w stanie wykorzystać ok 60Mbps przy
> maksymalnym obciążeniu proca. Stąd wnioskuje, że posiadany przeze mnie
> intel nie ma DMA.

Nie chodzi o DMA. Problemem jest wielokrotne kopiowanie danych na potrzeby
ich wysłania (kolejne dorabianie nagłówków TCP/IP zwykle wymaga kopiowania)
co w sposób oczywisty angażuje procesor. I tego nie przeskoczysz. Jak słaby
procek (166MHz demonem prędkości nie jest, a na kernel pracuje jeden) i
kiepski podsystem pamięci (jak masz taktowaną pamięć - 66MHz?) to nie
wyciągniesz maksa i tyle.