Speedstep

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 21 Lut 2007, 20:15:46 CET

Dnia środa, 21 lutego 2007, Daniel Mróz napisał:
> Cześć
>
> Ostatnio (chyba po którymś upgrade) zauważyłem, że mój Centrino 1.7GHz
> chodzi z czestotliwością 600MHz. Załadowałem moduł speedstep_centrino i
> cpufreq-info zeznaje mi:
>

> cpufrequtils 0.4: cpufreq-info (C) Dominik Brodowski 2004
> Report errors and bugs to linux w brodo.de, please.
> analyzing CPU 0:
>   driver: centrino
>   CPUs which need to switch frequency at the same time: 0
>   hardware limits: 600 MHz - 1.70 GHz
>   available frequency steps: 1.70 GHz, 1.60 GHz, 1.40 GHz, 1.20 GHz, 1000
> [...]

Ostatnia linijka mnie trochę dziwi, a konkretnie kolejność wyliczenia
częstotliwości. Na mam co prawda zwykłe P4, ale u mnie wylicza tak:

cpufrequtils 0.4: cpufreq-info (C) Dominik Brodowski 2004
Report errors and bugs to linux w brodo.de, please.
analyzing CPU 0:
  driver: p4-clockmod
  CPUs which need to switch frequency at the same time: 0
  hardware limits: 300 MHz - 2.40 GHz
  available frequency steps: 300 MHz, 600 MHz, 900 MHz, 1.20 GHz, 1.50 GHz,
1.80 GHz, 2.10 GHz, 2.40 GHz

Czyli w kolejności rosnącej. Nie mam pojęcia, czy to ma jakieś znaczenie i
jak na to poradzić (rozumiem, że czary typu
echo 1199970 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq
już wyczyniałeś - wspominałeś o tym).