Nagrywarka na FireWire i kilka drobnych problemów

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 23 Lut 2007, 09:37:47 CET

Mam nagrywarkę w zewnętrznej kieszeni. Podłączam ją po FireWire (po
podłączeniu przez USB mam problemy z wypalaniem przez k3b).

ieee1394: Node 0-00:1023: Max speed [S400] - Max payload [2048]
  Vendor: TOSHIBA   Model: CD/DVDW SD-R5372  Rev: TU53
  Type:   CD-ROM                             ANSI SCSI revision: 00
sr0: scsi3-mmc drive: 48x/48x writer cd/rw xa/form2 cdda tray
sr 1:0:0:0: Attached scsi CD-ROM sr0

Ogólnie działa - ale są pewne zgrzyty:

1. Po podłączeniu nagrywarki i włączeniu jej system jej nie wykrywa. Trzeba
wyładować i ponownie załadować moduł ohci1394 (co skutkuje również
wyładowaniem ieee1394, więc nie wiem, który dokładnie z tych dwóch modułów
jest winny i nie jest to istotne). Moduły te są ładowane przez hotplug przy
starcie systemu.

2. Drugi problem dotyczy współpracy z KDE - o ile po włożeniu płyty do
wbudowanego czytnika KDE znajduje nośnik, wyświetla ikonkę na pulpicie itd.
o tyle nie ma żadnej reakcji na włożenie czegoś do nagrywarki. Wydaje mi
się, że to się łączy z punktem pierwszym (dbus nie widzi urządzenia po
restarcie modułu FireWire?). Ma ktoś może pomysł co z tym zrobić?