Zmiana łącza

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Wto, 2 Sty 2007, 19:51:24 CET

Dnia 30-12-2006, sob o godzinie 01:08 +0100, Paweł Kośka napisał(a):
> [...]

To niestety jest router z podpiętym serwerem na innym IP.
Było tak: na eth0 był 'gw', na eth1 był LAN (192.168.x.x.)i IP publiczne
(213.x.x.33) do niego podpięty serwer i stacje. Wszystko działało.
Od teraz będzie DSL4000 z pięcioma publicznymi IP.
Chciałem zostawić osobno serwer i router, dodałem 3 kartę sieciową.
Teraz jest tak: na eth0 jest stary 'gw', na eth1 LAN (192.168.x.x.),
na eth2 stare publiczne IP (213.x.x.33) i nowy DSL (83.x.x.58),
do eth2 podpięty serwer na starym IP (213.x.x.62).

>  Na serwerze po prostu konfigurujesz oba łącza, ustawiasz
>
> Myślę podobnie, ja w podobnej sytuacji tak mam zrobione:
>
> /etc/sysconfig/static-routes
> from stare_IP table starelacze
> from Nowe_IP table nowelacze
> eth1 0/0 via stara_bramka table starelacze
> eth0 0/0 via nowa_bramka table nowelacze
> eth1 0/0 via nowa_bramka
> (ale namieszałem)
>
> No i w rt_tables też trzeba było coś tam dodać... ;)
> Jakoś to działa. Sam wysyłam wszystko nowym łączem, a to co przyjdzie na
> stare, dalej jest przez to łącze obsługiwane.

Skorzystałem z powyższej podpowiedzi, testowałem dzień cały i ..........
mam po staremu, ale nie do końca :( Udało mi się tak skonfigurować nowe
i stare łącze że 'świat' działa OK. Natomiast z LANu, albo dostaję się
do 'starego IP' serwera, lub do internetu.
Jak zrobię: ... -o eth2 -j SNAT --to-source nowy-ip to nie działa,
jak zrobię: ... -o eth2 -j SNAT --to-source stary-ip to działa!
Macie jakiś pomysł, bo ja już nie mam? :(
--
pzdr
Stacho