VPN

Mieszko Kaczmarczyk linux_mdk w wp.pl
Pią, 5 Sty 2007, 00:32:57 CET

Dnia czwartek, 4 stycznia 2007 14:12, Waveruh napisał:
>     2. Czy moja wizja drukowania na odległych drukarkach się sprawdzi,
> czy raczej sobie to odpuścić??

Jeśli chodzi o samo drukowanie to ja bym, sobie VPN';a darował - szkoda czasu
na instalację/konfigurację/szlifowanie - domyślam się, że dopiero startuyjesz
w tym temacie.

Nie wiem co oferuję te rutery - lecz jeeśli zależy Ci na bezpieczeństwie to:
Ja zainstalowałem na skraju serwery a w nich CUPS.  W konfigu CUPSa dałem
ograniczenie na przyjmowanie dokumentów tylko z określonego adresu IP i
konfiguruje wydruk na urządzenie/komputer zdalny nie przez rozgłaszanie
adresu - bo to absurd lecz po
IPP://adres.ip.drugiej.maszyny/printers/drukarka a tam serwer wrzuca dalej.

Wadą tego rozwiązania jest to że musisz wysyłac dane w PS a nie możesz sobie
zrekonfigurawać zdalnej drukarki.

Można by też wyciągnąć port 631 z sieci wewnętrznej ale nie wiem jak to bedzie
sie sprawdzać w praktyce po zatym sygnalizuje, że tam sa dodatkowe usługi a
to może nie byc bezpieczne

Powodzenia

Miesiu
--