Dwa postgresy na jednym serwerze?

Bohdan R. Rau ethanak w polip.com
Śro, 10 Sty 2007, 09:08:22 CET

Witam

Jako że jeden z moich serwerków (na pokładzie jeszcze stareńki Ra)
odchodzi niedługo do Krainy Wiecznego Uptime'u będę musiał zastąpić go
nową maszyną. Maszyna raczej będzie rozwojowa, tak aby na parę lat
starczyła, na niej PLD Ac (np bo cóż innego), mam tylko jeden problem.

Otóż na starym serwerze siedzi sobie Postgres w wersji 7 cośtam i
organoleptycznie się przekonałem że przeniesienie wszystkiego na 8.x
będzie niestety nieco skomplikowane. Stąd pomysł, aby prowizorycznie
postawić tam 7.x i powoli przenosić aplikacje na nową wersję.

I pytanie: jak najprościej postawić owe dwa postgresy na jednej
maszynie? Chroot dla 7.x odpada (aplikacje łączą się przez unix socket)
chociaż byłoby to najprostsze rozwiązanie... chyba że jest na to jakiś myk?

Aha, mam maszynkę do testów (mój biurowy komp z Ac, który między innymi
do takich rzeczy jest przeznaczony) czyli mogę sobie wszystko
przygotować zanim ten wypasiony IBM stanie w serwerowni...

ethanak