framebuffer i 1280x768 w konsoli

Cezary Krzyzanowski dhubleizh w o2.pl
Śro, 10 Sty 2007, 15:30:53 CET

Dnia 10-01-2007, śro o godzinie 15:13 +0100, cserf w o2.pl napisał(a):

> pewnie się źle wyraziłem, ale zależałobymi na takiej rozdzielczości bez
> uruchamiania Xów. W lilo.conf wpisuje sie VGA=xxx i gotowe. Nie da rady
> tak zrobić?
> kernel najnowszy z poldka 2.6.16.35-1

Dobrze się wyraziłeś! Czytaj uważnie, co kolega pisze. Zgodnie
z /usr/src/linux/Documentation/fb/vesafb.txt nie ma trybów widescreen.

Rozwiązaniem może być vesafb_tng, o którym pisze Łukasz! Vesafb_tng nie
przyjmuje już parametru VGA, ale wygodniejszy video=vesafg:1024x768 lub
coś podobnego. Ten parameter ustawia rozdziałkę *konsoli* nie X-ów!

Domyślne jajo z poldka nie ma włączonego vesafb_tng. Możesz albo
spróbować zbudować z kernel.spec z --with vesafb_tng, albo zbudować
kernel-desktop.spec (który jak wspominał Łukasz ma wbudowane
vesafb_tng).

Alternatywą jest framebufer firmowy, jak atyfb, radeonfb, czy nvidiafb
(odpowiedni dla Twojej karty graficznej) - może ten będzie obsługiwał
takie rozdzielczości? (ja nie wiem)

Cz w rny