System z partycją / read-only

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Czw, 11 Sty 2007, 08:59:17 CET

> Witam.
> Muszę zrobić system działający z karty SD i pomyślałem, że najrozsądniej
> byłoby, gdyby był on Read-only, do tego najlepiej na squashfs.
> Trochę poszukiwań i znalazłem to:
>
> http://lists.pld-linux.org/mailman/pipermail/pld-users-pl/2005-June/052144.html
>
> Dodałem do initrd obsługę squashfsa i w zasadzie powinno działać, ale
> przy wystartowaniu z :
> init=/sbin/preinit takim jak w mailu z linka, w którym na końcu jest:
> [...]

To zalerzy jakie masz wymagania, ale ja zrobilem F5 na plikach z RescueCD
na karte sd, troche poprawek w pliku conf sysliniuxa, potem syslinux i
juz. nie pamietam jak to robilem bo to bylo dawno, ale bylo proste.
Zrobilem sobie pendrive ktory startuje rescueCD, pld-live, dosa 6.22, i
pare innych, przymierzalem sie do Windows XP ale nie starczylo mi miejsca
na 1G penie. Kupie sobie 2G i bede mial super ratunkowy zestaw.
Czasem sie przydaje jak sie idzie do klienta.

Z tego co pamietam to tylko liveCD wymagal modyfikacji zeby startowal, ale
udalo sie to zrobic w pare chwil.

Jak chcesz to ci moge wystawic wszystko.