[Ac] Start bluetooth przy starcie, a konkretnie hidd

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 16 Sty 2007, 14:49:34 CET

Właśnie zauważyłem, że coś jest skopane z bluetoothem. Konkrety: mam mysz na
BT i dongla. Do tej pory nie zwracałem na to uwagi - czasami coś nie
działało, ale restart /etc/rc.d/init.d/bluetooth pomagał. Do dzisiaj.
Dzisiaj zaczął się wywracać na starcie hidd (HIDD_ENABLE=yes w
pliku /etc/sysconfig/bluetooth). Otóż uparcie twierdził, że hidd jest już
uruchomiony. Kontrola uruchomionych procesów - rzeczywiście, był. Tylko
skąd się wziął?!

Okazuje się, że COŚ - nie wiem co - uruchamia przy starcie systemu
hidd --server, jeśli jest ustawione HIDD_ENABLE=yes. Na 100% nie jest
to /etc/rc.s/init.d/bluetooth, bo hidd jest uruchomiony nawet jeśli wyłączę
automatyczny start bluetooth. Następuje to gdzieś przed startem sieci. Potem
natomiast /etc/rc.s/init.d/bluetooth {re,}start się wywraca, trzeba
najpierw ręcznie ubić działającego hidd.

Jeśli mam HIDD_ENABLE=no, to hidd --server nie jest odpalany zarówno
automagicznie, ani przez /etc/rc.d/init.d/bluetooth, co nie dziwi. Tylko w
takim momencie trzeba go albo odpalić ręcznie, albo nie ma tej
funkcjonalności - tak czy inaczej jest źle.

Obstawiam, że winny jest udev (tudzież to samo, co powoduje bluetooth stop
przy wyjęciu dongla i bluetooth start po jego włożeniu), ale nie umiem tego
sprawdzić. Czy ktoś ma może pomysł, jak to zdiagnozować? Albo poprawić, żeby
nie ładował hidd sam z siebie, a dopiero przy starcie bluetooth (albo niech
ładuje razem z nim sdpd i hcid).