wolne miejsce na partycji /var

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Nie, 21 Sty 2007, 12:20:38 CET

Rafał Niedzwiedzinski napisał(a):
  > Ja miałem takie rozbieżności poprzez błędy w systemie plików. Nie
wiem jakiego
> fs używasz na tej partycji, ja korzystałem z reiserfs. Do sprawdzenia systemu
> plików służy fsck, w moim przypadku reiserfsck. Jednak narzędzie fsck
> występuje w wersjach dla chyba wszystkich systemów plików, więc możesz z
> niego skorzystać także przy innych fs.
>
> Na początku przeprowadziłem sprawdzanie systemu plików
> reiserfsck --check
> co zwróciło mi informacje o błędach i zalecenia wykonania
> [...]

Cos nie za bardzo mi szlo w ogole z odmontowaniem partycji /var,
chcialem to zrobic z dzialajacego systemy, po zatrzymaniu po prostu
uslug korzystajacych z tej partycji, no ale nie wyszlo.
Zgralem cala zawartosc /var do /root/var a potem zalozylem od nowa
softraida na niej, system plikow i wszystko spowrotem skopiowalem z
/root/var na /var i smiga jak trzeba. Zajetosc /var to 6% a nie jak
wczoraj w nocy 99%.
Dzieki za rady!
Pozdrawiam!

pszemaz