Serwer logow i logrotate

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Wto, 5 Cze 2007, 12:36:54 CEST

Witam,

Właśnie pracuję nad uruchomieniem serwera, który będzie zbierał logi z
centrali telefonicznej. Logi dostanę na RS-232 i korzystając z syslog-ng będę
zrzucał te logi do pliku.

Zastanawia mnie jedynie jak skonfigurować logrotate by robił rotate tego logu
np. o godzinie 00:01 pierwszego dnia kolejnego miesiąca, a stary log
zapisywał w jakiś magiczny sposób jako np billing-2007-05 czyli podawał rok i
miesiąc.

Do tego co popatrzyłem na logrotate, to on potem restartuje sysloga. Czy to
jest bezpieczne? Nie chciałbym by mi zaginęły jakieś logi.

Czy ktoś może podpowiedzieć jak poprawnie skonfigurować ten logrotate? Bo mi
osobiście coś nie wychodzi, nie rozumiem jego konfiguracji.

--
Pozdrawiam,
Paweł