postfix dokumentacja

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Czw, 14 Cze 2007, 22:40:26 CEST

Osóbka znana jako Zbyniu Krzystolik, wystukała:

> Powinno działać.

OK

> Nie czytałem tej hipotetycznej jak dla mnie dokumentacji, więc powiem
> parę słów na jej temat. Jeśli to opis jak zrobić konta wirtualne, to
> unix:passwd.byname ma się nijak do tego.

To jest dla mnie oczywiste. Wtedy i  tak trzeba ściśle związać konto
wirtualne z mailem wirtualnym, lub konto systemowe z wirtualnym mailem.

> Jeśli dotyczy kont systemowych,
> to powinno gdzieś wystąpić, no albo jest pominięte jako wartość
> domyślna (postconf | grep unix).

# postconf | grep unix
local_recipient_maps = proxy:unix:passwd.byname $alias_maps

> Tak czy inaczej te same mapy powinny być
> wykorzystywane do definiowania kont i aliasów oraz mapowania tych
> loginów. Inaczej konfiguracja może być niespójna.

smtpd_recipient_restrictions =
permit_mynetworks,
reject_sender_login_mismatch,
permit_sasl_authenticated,
reject_unauth_destination

Tak są po kolei w naszej (PLD) dokumentacji. A domyślnie w postfiksie:
# postconf | grep smtpd_sender
smtpd_sender_login_maps =
smtpd_sender_restrictions =

Czyli nie ma ustawione sender_login_maps. Więc wpis
reject_sender_login_mismatch ma sens tylko jeśli jawnie podamy do niego
mapę, bo inaczej nie ma sensu to zadziałać (czytaj - nie wyslemy żadnego
maila - chyba, że z mynetworks)

Reasumując wpis ten (jeśli chcemy się zabezpieczyć, przed wysyłaniem z
innych adresów niż ten z którego się autoryzujemy ma sens li tylko:
1. Dla domen/kont wirtualnych - wówczas jako smtpd_sender_login_maps
podajemy plik z kontami/domenami wirtualnymi
2. Dla kont i maili systemowych -
smtpd_sender_login_maps = $local_recipient_maps

Ma to sens?

> Zbyniu

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl