Re: badblocks, coś z nim nie tak chyba.

Liliana Ziolek liliana.ziolek w gmail.com
Nie, 17 Cze 2007, 17:48:40 CEST

Masz takie objawy tylko z jednym dyskiem?
U mnie różne dziwne numery z badblocks wychodziły jak mi płyta główna
zaczęła wariować (nie wiem czy kontroler poszedł czy cu, w każdym
razie wymienili na nową). Dyski czasami przechodziły w tryb pracy
"polski hipermarket strajkuje", czyli prędkość odczytu/zapisu wynosiła
kilka kilobajtów, albo w ogóle stawały.  Windows w różnych losowych
momentach przestawał wstawać (bluescreeny witają), badblocks wykrywało
na jego partycji skopane bloki, przy czym śmieszny motyw był taki, że
po przeoraniu partycji zerami i z powrotem zapisanie danymi,
badblocksy w magiczny sposób znikały (oczywiście smart wykazywał zero
bloków przeniesionych). Linux był ciut odporniejszy, ale spisywałam to
na karb tego, że mniej na nim pracowałam. Ten sam dysk, który z tamtą
płytą świrował, po przeniesieniu do innego kompa już rok chodzi bez
najmniejszych problemów i badblocksów.
Jeśli masz w kompie jeden dysk, a masz okazję podpiąć inny i trochę
też na nim potestować, to polecam, bo z moich doświadczeń wynika że to
może być wina płyty a nie dysku. U mnie zgaduję, że może przez ten
skopany kontroler coś było źle zapisywane na dysku jeśli chodzi o jego
logikę i dlatego badblocks świrował - może masz to samo.

--
Pozdrawiam,
Liliana