AC: Problemy z klastrami mysql - port tcp

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pią, 22 Cze 2007, 19:12:33 CEST

Witam,

Dzisiaj właśnie się spotkałem z dosyć dziwnym problemem z osobnymi
instancjami mysql...

Mam trzy instancje, wpisane w /etc/mysql/clusters.conf:

/var/lib/mysql/cl1
/var/lib/mysql/cl2
/var/lib/mysql/cl3

Każdy z nich ma wewnątrz socket - mysql.sock
Pierwszy nasłuchuje na porcie 3306, drugi na 3307 a trzeci na 3308.

Dotąd działałem na socketach - i nie było problemu.
Ale dzisiaj próbowałem (znaczy się klient próbował) połączyć sie po porcie
tcp, i za każdym razem dostawał zonka. Po paru próbach zwrócił się do mnie,
a ja próbowałem się połączyć shellowym klientem mysql - z takim samym
efektem.

No i tak z głupa spróbowałem użyć hasła usera mysql z pierwszego klastra...
i jest! Połączył się... Listuję tabele - są moje, a nie klienta!

Sprawdziłem pozostałe porty - i tak, niezależnie od portu zawsze trafiam na
moją instancję bazy... Stwierdziłem że pewnie błąd w konfiguracji - więc
odpaliłem mysqladmina na sockecie:

mysqladmin -S/var/lib/mysql/cl2/mysql.sock -umysql -phaslo_do_cl2 variables
port 3307

Ma ktoś pomysł co to za feler? Zwalony mysql w PLD?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"