Szyfrowany system plików

Michał Łukaszek mlukaszek w gmail.com
Pią, 22 Cze 2007, 19:46:27 CEST

Cześć,
Chciałbym zaszyfrować sobie partycję home i zastanawiam się, czego do tego użyć.
Poczytałem o LUKS i eCryptfs.
Pytanie: czy ktoś tego używa na codzień? Jak ze stabilnością na x86_64 i ext3?

Zależy mi na tym, żeby można było zaszyfrować już istniejącą partycję,
bez utraty danych.

Chciałbym nosić klucz na pendrivie, a już w ogóle byłoby najlepiej,
jeśli możnaby do tego wykorzystać mój klucz OpenSSL którego używam w
OpenSSH.
Gdyby dało się montować partycję automagicznie bez wpisywania hasła,
gdy pendrive siedzi w porcie, również było by bardzo miło.

Z tego co widzę, LUKS potrafi jakoś zadziałać z PAMem (czy u nas
też?), a eCryptfs może mieć odpowiedni wpis w fstab, który określa
położenie klucza. Ale szukam praktyków, którzy mogliby wskazać
potencjalne pułapki, w jakie mogę wpaść, i wskazać przewagę jednego
rozwiązania nad drugim.

--
pozdrawiam,
Michał Łukaszek