liczniki z iptables w SNMP

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Pon, 5 Mar 2007, 21:16:34 CET

Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> [...]

skrypcik wyciagajacy potrzebne dane i prezentujacy je w jakiejs latwej
do parsowania formie i podpiety do snmp a maszyna zbierajaca logi i
rysujaca staty to osobny komp.

konkretnych przykaldow ci nie podam, bo to mozna zrobic na dziesiatki
sposobow i w rozych jezykach skryptowych.

> jeżeli maszynka która robi nat itepe jest na linuksie, to imho
> przesada...

jesli ktos lubi staty i chce znac podzial ruchu, to zadna przesada :)
fajnie sie potem oglada takie wykresiki.

> jak dla mnie dużo prościej i wydajniej będzie bezpośrednie wrzucanie
> informacji do skryptów, ew własne pluginy które to odczytują. Lub w
> sytuacji gdy router != maszyna logująca - jakiś mały serwer www który
> serwuje odpowiednie pliki przez cgi, oraz skryptologia na maszynie
> logującej.

czy jest jaks roznica w wydajnosci? bo imho wygodniej wystawiac takie
dane via snmp (w koncu to tego sluzy) niz stawiac jeszcze na takim
kompie dodatkowy serwer www, ktory bedzie zuzywal pamiec i proca chyba
duzo wiecej niz demon snmp.

--
  -[  net and sys admin  ]-[ Learn the facts and make up your own ]-
  -[ weed(at)punkt(dot)pl]-[ damn mind. That's why you have one.  ]-