liczniki z iptables w SNMP

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Pon, 5 Mar 2007, 16:22:06 CET

On Mon, Mar 05, 2007 at 11:03:53AM +0100, Paweł Kośka wrote:
> Chciałbym z mojego nata ściągać statystyki ile ruchu generują jacy użytkownicy
> i jaki jest ruch.
>
> Za natem mam kilka podsieci /24 należącymi do różnych użytkowników. Chciałbym
> wiedzieć ile łącznie generują użytkownicy z danej podsieci i jeszcze  jaki
> jest ruch na różnych portach, 25, 80, 110 i inne ciekawe.
>
> Tylko nie wiem jak się potem do tych liczników dobrać. Chciałbym się do tego
> dostawać po SNMP by potem to podpiąć do MRTG czy innego Cacti.
>
> Czy ktoś robi coś takiego? Jakieś wskazówki?
jeżeli maszynka która robi nat itepe jest na linuksie, to imho
przesada...

jak zbierać? ipt_account, ew kilka tablic z poszczególnymi portami.
a potem wrzucać do jakiegoś systemu który to zapisuje...

"przekazywanie" tego przez snmp by wymagało:
- podpięcia skryptu który zbiera informacje pod snmp
- zbierania informacji od snmp

jak dla mnie dużo prościej i wydajniej będzie bezpośrednie wrzucanie
informacji do skryptów, ew własne pluginy które to odczytują. Lub w
sytuacji gdy router != maszyna logująca - jakiś mały serwer www który
serwuje odpowiednie pliki przez cgi, oraz skryptologia na maszynie
logującej.

Pozdro
--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI