ksh i pliki startowe

Adam Ryba adam.ryba w gmail.com
Śro, 7 Mar 2007, 22:16:55 CET

07-03-07, Tomek Krakowian <tomek.krakowian w gmail.com> napisał(a):
> Ok na to wpadłem :) ale dzięki, bardziej chodziło mi o względy

Na co dokładnie wpadłeś, bo zadałeś trzy pytania.

> bezpieczeństwa - czy używając bash'a nie tracimy czegoś bo musza być
> jakieś  podstawy dla których korzysta domyślnie się z Korna (jak go
> się ustawia ???)

Zakładając, że mówisz o podlinkowaniu basha do /bin/sh - ja tam nie
widzę żadnych zagrożeń. Z grubsza chodzi o to, aby jako /bin/sh każdy
mógł sobie używać dowolnego shella. Użycie basha wprowadziłoby np.
pokusę używania rozszerzeń bashowych (tj. bashizmów) w skryptach rc,
przez co przestałyby one działać pod innymi, uboższymi shellami.

--
Adam 'Pooh' Ryba