ksh i pliki startowe

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Śro, 7 Mar 2007, 22:26:04 CET

Osóbka znana jako Adam Ryba, wystukała:

> Na co dokładnie wpadłeś, bo zadałeś trzy pytania.

> Zakładając, że mówisz o podlinkowaniu basha do /bin/sh - ja tam nie
> widzę żadnych zagrożeń.

oprócz tego, że np rc-scripts używają #!/bin/sh
A tutaj sugerujesz aby /bin/sh --> /bin/bash...

> Z grubsza chodzi o to, aby jako /bin/sh każdy
> mógł sobie używać dowolnego shella.

Jeśli zmienisz /bin/sh na bash'a to każdy będzie używał bash'a. Czyli coś
nie tak do końca z tym co piszesz. Odpowiedniejsze miejsce to /etc/passwd,
gdzie każdy z uzytkowników ma dopisany taki shell jaki sobie wybierze (man
usermod)

> Użycie basha wprowadziłoby np.
> pokusę używania rozszerzeń bashowych (tj. bashizmów) w skryptach rc,
> przez co przestałyby one działać pod innymi, uboższymi shellami.

Dokładnie i vice versa - podlinkowanie bash'a do sh powoduje, że rc-scripts
wywołując /bin/sh wywołują bash zamiast ksh. Czyli taka zmiana jest
całkowicie bez sensu...

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl