ksh i pliki startowe

lobo w chello.pl lobo w chello.pl
Czw, 8 Mar 2007, 12:03:31 CET

On Wed, Mar 07, 2007 at 09:58:05PM +0100, Arkadiusz Machoł wrote:

> Podlinkuj /bin/bash do /bin/sh
Już inni podali jak to powinno się zrobic prawidłowo. Ja napiszę tylko
dlaczego takie rozwiązanie z mojego punktu widzenia jest złe (nie chodzi
wcale o prędkość). Skrypty są pisane tak, żeby nie wychodzić poza
standard POSIX sh, ale są testowane praktycznie tylko na ksh. Jeżeli
ktoś nie jest zaawansowanym użytkownikiem może mieć problemy z
namierzeniem dlaczego niektóre skrypty po zmianie sh z ksh na bash
przestają działać. Kiedyś sam przerabiałem taką sytuację, bo ktoś z
developerów użył w skrypcie zmiennej GROUPS, a ta w bashu jest akurat
read-only i skrypt się wykrzaczał. Jest to już co prawda poprawione, ale
tego typu rzeczy mogą wyłazić i z jednej strony dobrze jak coś takiego
wypłynie, ale takie zabawy są raczej dla ludzi z większym doświadczeniem.

Przemysław Białek