ksh i pliki startowe

Adam Ryba adam.ryba w gmail.com
Śro, 7 Mar 2007, 22:51:31 CET

07-03-07, Adam Gapiński <adas-news w artikon.pl> napisał(a):
> Osóbka znana jako Adam Ryba, wystukała:
>
> oprócz tego, że np rc-scripts używają #!/bin/sh
> A tutaj sugerujesz aby /bin/sh --> /bin/bash...

Dokładnie o tym piszę, o wykonywaniu skryptów rc przez basha.

> Jeśli zmienisz /bin/sh na bash'a to każdy będzie używał bash'a. Czyli coś
> nie tak do końca z tym co piszesz.

Każdy = każdy właściciel kompa z zainstalowanym PLD.

> Dokładnie i vice versa - podlinkowanie bash'a do sh powoduje, że rc-scripts
> wywołując /bin/sh wywołują bash zamiast ksh. Czyli taka zmiana jest
> całkowicie bez sensu...

Ja tam nie oceniam, czy to ma sens, czy nie. Pytanie było czy się da
(a się da) i czy niesie to jakieś zagrożenia (IMHO - nie), a nie czy
ma to sens. Dla mnie skrypty rc powinny być niezależne od shella.

Gdyby skrypty rc miały być "ksh only", to powinny mieć w shebangu ksh.

--
Adam 'Pooh' Ryba