ppp i nowy functions.network

Grzegorz Sójka pld w pfu.pl
Nie, 18 Mar 2007, 23:21:11 CET

Ktoś mi zrobił dobrze|
Sprawa wygląda tak. Daemon pppd po nawiązaniu połączenia wywołuje
/etc/ppp/ip-up. Następnie z niego powinien wywołać:
run-parts /etc/sysconfig/interfaces/up.d/ppp
Niestety, po drodze jest linijka:
CONFIG="$PPP_IPPARAM"
source_config
i tu pojawia się bul. Po ostatnim updacie skrypt:
/etc/sysconfig/network-scripts/functions.network
sprawdza czy się nie pomyliliśmy i nazwa pliku konfiguracyjnego zgadza
się z nazwą urządzenia. Szczytne tylko, że przy większości połączeń ppp
nie ma pliku konfiguracyjnego!!! Po 30m walki i kombinowania na
wszystkie strony czemu nie odpalają mi się skrypty post-połączeniowe
(ustawienia routingu iptables itd.) zobaczyłem w końcu komunikat:
/etc/ppp/ip-up: DEVICE specified in  does not match filename. Aborting!

Prośba: zróbcie coś z tym bo ja jestem o 2^10 bluzgów starszy!

--