Static-arp

Grzegorz Sójka pld w pfu.pl
Pon, 19 Mar 2007, 18:44:29 CET

Strażak wrote:
> Niestety znając życie długo nie będziesz musiał czekać - koledzy
> użytkowników moga być bardziej rozgrnięci i trochę podpowiedzieć co wpisać
> w google aby uzyskać satysfakcjonującą odpowiedź ;)
>
> A co w sytuacji gdy użytkownik który był wyłaczony wpina się do sieci (u
> mnie serwer dhcp przyznaje mu ten sam adres co temu podszywającemu się -
> mam na sztywno MAC i IP i wtedy obydwoje mają mocno rwany net) jak zrobić
> aby w takiej sytuacji temu drugiemu nie przyznało wcale IP (przyjdzie do
> mnie wtedy i mnie poinformuje a ja już zajmę się gagatkiem co się podszywa
> [...]

Skoro obaj używają tego samego MACka to chyba będzie dosyć trudne. Ja w
takiej sytuacji postawił bym 2 oddzielne switche: dla tych co dali na
tace i dla całej reszty. Zrobił bym sieć routowaną na dwóch odzielnych
sieciówkach i tyle. Podejrzewam, że wszystko jest za maskaradą dlatego
użycie 2 klas adresów nie powinno być problemem. Jeśli mamy dhcp to w
tym momencie jak zapłaci/nie zapłaci to wystarczy przepiąć z jednego
koncentratora do drugiego i po robocie.

--