/etc/skel i prawa

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Pon, 19 Mar 2007, 23:13:45 CET

Witam,

Mam takie proste byc moze pytanie.

W katalogu /etc/skel mam kilka plikow o prawach rw-r--r-- (644).
Przy tworzeniu usera przez useradd -m, owszem te pliki sa kopiowane, ale
ustawiane sa im prawa na rw-r-----(640).

Jak wymusic przy zakladaniu konta, aby po jego zalozeniu, pliki
automatycznie mialy prawa takie jak pliki w /etc/skel? Jakis umask?
tylko gdzie go dopisac/zmienic?

I nie chodzi mi o "workaroundy" typu dodatkowy skrypt ktory robi
najpierw useradd a potem chmod itp. :)

--
  -[  net and sys admin  ]-[ Learn the facts and make up your own ]-
  -[ weed(at)punkt(dot)pl]-[ damn mind. That's why you have one.  ]-