postfix i sendmail (Was: Re: horde i adres źródłowy )

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Pią, 11 Maj 2007, 00:32:42 CEST

Dnia czwartek 10 maja 2007 22:39, Tomasz Grobelny napisał:
> Mam horde na serwerku. Ładnie korzysta sobie z serwera imapowego do
> odbierania poczty i tu większych problemów nie ma. Natomiast przy wysyłaniu
> ma dziwny zwyczaj ustawiać adres źródłowy na root w localhost (ten wysyłany w
> sesji smtp, a nie nagłówek) co po przejściu przez serwer pocztowy jest
> konwertowane na root w localhost.domain.tld. Przy próbie wysłania wiadomości
> do serwera docelowego jest ona odrzucana na sprawdzeniu, że
> localhost.domain.tld nie istnieje (co jest poprawne i zrozumiałe). Jak
> zmienić adres źródłowy wiadomości w horde-imp na adres zalogowanego
> [...]
Głupio sobie samemu odpowiadać, ale trudno. Problem był w tym
że /usr/sbin/sendmail wskazywał na msmtp (który niekoniecznie był dobrze
skonfigurowany). Tylko wg mnie coś jest nie tak z paczkowaniem skoro
instalacja msmtp-sendmail została wymuszona przez zależności:

poldek:/all-avail> install --reinstall postfix-2.3.6-2
Processing dependencies...
postfix-2.3.6-2 obsoleted by postfix-2.3.6-2
  orphaned amavisd-new-2.4.5-2 marks msmtp-sendmail-1.4.10-1
(cap /usr/lib/sendmail)
There are 2 packages to install (1 marked by dependencies), 1 to uninstall:
I postfix-2.3.6-2
D msmtp-sendmail-1.4.10-1
R postfix-2.3.6-2
Need to get 1.5MB of archives. After unpacking 3.8MB will be used.

Czy byłaby taka możliwość żeby postfix dostarczał też /usr/lib/sendmail (jako
linka symbolicznego do /usr/sbin/sendmail oczywiście)?
--
Z poważaniem,
Tomasz Grobelny