[Th] kilka pytan po zainstalowaniu systemu

lukasz w mikroplan.com.pl lukasz w mikroplan.com.pl
Nie, 13 Maj 2007, 21:19:06 CEST

1. sciezka /sbin (lsusb, fuser)
  zauwazylem, ze domuslnie user nie ma wpisanego /sbin do zmiennej PATH.
  Czy tak ma byc? Objawilo mi sie to przy odmontowywaniu plytki w KDE,
  ktory powiedzial, ze nie moze odpalic 'fuser'. Podobnie chcialem sprawdzic,
  czy mi sie aparat podlaczyl za pomoca 'lsusb' - chyba moge? Dlaczego wiec
  nie wpisac /sbin dla usera?

2. Alt-F1
   W trybie tekstowym (fb) moge bez problemu przelaczac sie miedzy konsolami,
   natomiast pod X nie jest to mozliwe (Ctrl-Alt-Fx).
   Czy to jakis nowy parametr w xorg.conf umozliwia mi to?
   Podobnie, jak juz odpale 'Console Login', nie moge wrocic do X - zadne
   kombinacje mi nie dzialaja. Cos powiedziec szklanej kuli?

3. startkde
   Nie chce mi sie uruchomic sesja KDE po zalogowaniu w KDM - od razu
   restartuje sie X i wraca do KDM. Jesli jednak odpale Failsafe z
terminalem,
   potem startkde - wszystko dziala wysmienicie. Logi milcza.
   A moze podeslac troche fusow z kawy?

--
Lukasz