[Th] kilka pytan po zainstalowaniu systemu

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Nie, 13 Maj 2007, 21:57:27 CEST

On Sunday 13 of May 2007, lukasz w mikroplan.com.pl wrote:
> 1. sciezka /sbin (lsusb, fuser)
>   zauwazylem, ze domuslnie user nie ma wpisanego /sbin do zmiennej PATH.
>   Czy tak ma byc? Objawilo mi sie to przy odmontowywaniu plytki w KDE,
>   ktory powiedzial, ze nie moze odpalic 'fuser'. Podobnie chcialem
> sprawdzic, czy mi sie aparat podlaczyl za pomoca 'lsusb' - chyba moge?
> Dlaczego wiec nie wpisac /sbin dla usera?
Odkąd pamiętam /sbin nigdy nie był dostępny dla userów i leżały tam rzeczy,
które im nie są potrzebne do pracy (a jeśli są, to sobie wpisują pełną
ścieżkę, jak np. do ifconfig). Nic tutaj nie zmieniać!

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn