[Th] kilka pytan po zainstalowaniu systemu

lukasz w mikroplan.com.pl lukasz w mikroplan.com.pl
Czw, 17 Maj 2007, 00:21:41 CEST

> 2. Alt-F1
>    W trybie tekstowym (fb) moge bez problemu przelaczac sie miedzy
> konsolami,
>    natomiast pod X nie jest to mozliwe (Ctrl-Alt-Fx).
>    Czy to jakis nowy parametr w xorg.conf umozliwia mi to?
>    Podobnie, jak juz odpale 'Console Login', nie moge wrocic do X -
zadne
>    kombinacje mi nie dzialaja. Cos powiedziec szklanej kuli?

Winnym okazal sie moj xorg.conf, do ktorego dokleilem hurtem opcje ze
starego X w AC, gdy nie dzialaly mi polskie krzaczki, a winna byla linijka
       Option "XkbRules"       "xfree86"
teraz przelacza sie prawidlowo.

> 3. startkde
>    Nie chce mi sie uruchomic sesja KDE po zalogowaniu w KDM - od razu
restartuje sie X i wraca do KDM. Jesli jednak odpale Failsafe z
> terminalem,
>    potem startkde - wszystko dziala wysmienicie. Logi milcza.
>    A moze podeslac troche fusow z kawy?

za kazdym razem, gdy probuje zalogowac sie do KDE bezposrednio,
pojawia mi sie taka linijka w /var/log/daemon
kdm: :0[6835]: Cannot create session log file : No such file or directory

moze ktos wie o ktory plik/katalog mu chodzi?
mialem wczesniej swoj ~/tmp podlinkowany do /tmp, teraz go usunalem, ale
nie pomoglo.
Nie dziala takze na nowo stworzonym uzytkowniku.

--
Lukasz