AC & Tyan n6650W & AMD Opteron 2210 x 2 & Quadro FX 560 & Frame Buffer

Dariusz Knociński WIML dknoto w wiml.waw.pl
Czw, 24 Maj 2007, 13:35:48 CEST

Witam,

Zainstalowałem system, przećwiczyłem systemy plików i zabrałem się za frame buffer.
Okazało się, że nie jest to takie trywialne jak by się wydawało. Pierwszy problem na
jaki się natknąłem to całkowity brak możliwości sterowania rozdzielczością, podaję

append="vedeo=vesafb:ywrap,mtrr:n"
n - od 0 do 4
vga=833 => tryb 1280x1024 16 bitów na kolor.

i niestety nie mogą zainicjować tego trybu, jedyny jaki chodzi to vga=791.

Drugi problem to taki, że moguł nvidiafb wogóle nic nie robi, można go wkompilować na
stałe do jądra, można go ładować jako moduł i zawsze efek końcowy jest żaden, konsola
pracuje w trybie tekstowym a dmesg nie pokazuje żadnych błędów.

Trzeci problem to rzecz bardzo dziwna, nie wyczułem jescze co jest przyczyną, ale co
kilka rebootów karta grafiki zmienia położennie w łańcuchu PCI, raz jest na pozycji
05:00.0 a innym razem na 06:00.0. Stwarza to problem w konfiguracji X11, tam wpisałem
na stałe:
	BusID "PCI:6:0:0".
To można w zasadzie pominąć i Xy wykryją to automatycznie ale jest to trochę dziwne,
problem pojawi się wtedy gdy włożę drugą kartę.

Całość trenuję na jądrze 2.6.16.51-1 z drobnymi zmianami w konfiguracji, włączony PREEMPT
i timer na 1000 Hz oraz Reiser4 jako moduł. Za każdym razem jak bootuję jądro i to niezależnie
czy FB zadziała czy nie, jądro zgłasza problem z alokacją pamięci dla karty graficznej:

PCI: Failed to allocate mem resources #6:20000 w d8000000 for 0000:05:00.0.

Wszelkie sugestie mile widziane :-)

Dariusz Knociński